Trump ve Zelenski

Ukrayna Devlet Başkanı Zelenski ile ABD Başkanı Trump ve Yardımcısı JD Vance arasında cereyan eden tartışma… Hayır, tartışma değil, Trump ve Vance bu iki kudretli megaloman’ın Zelenski’ye karşı saldırgan, küstah, kibirli ve tehditkâr davranışları…

Bir bölgenin haracına el kaymaya çalışan mafya babası gibi…

Trump’ın gözü, Ukrayna’nın zengin “nadir toprak elementleri”nde. “Alacağım” diye konuşuyor. Zelenski kabul ediyor ama bir şartı var, “Amerika da Ukrayna’nın güvenliğini garanti etsin.”

Ukrayna Başbakanı Denys Shmyhal, bunu kamuya da açıkladı. Zelenski, Beyaz Saray’a girerken Trump da Vance da bunu biliyorlardı. Ukrayna’ya bir güvence vermeden, tehditle, baskıyla Zelenski’yi pes ettirip elementler sözleşmesine imza almak istediler.

MAFYA BABASI GİBİ

Trump ve Vance’ın davranışları, güçsüz ülkeler karşısında Hitler ve Stalin’in davranışları gibiydi. İzlerken Mart 1939’da Hitler’in Berlin’deki Başbakanlık sarayına davet ettiği Çekoslovak Cumhurbaşkanı Emil Haça’ya davranışı aklıma geldi.

Ama Zelenski Haça gibi boyun eğmedi, tartıştı… 1930’lar dünyasında da değiliz. Amerikan ‘panzerleri’nin Ukrayna’ya yürümesi hayal bile edilemez. Ama benzer güç ve megalomani hastalığıyla karşı karşıyayız.

NYT’nın tanınmış yazarı Thomas Friedman, Trump’ın utanç verici davranışını eleştiren yazısında “Amerika’yı Putin’in kuklası mı yönetiyor?” diye soruyor. Mario Puzo’nun romanından uyarlanan “The Godfather” filminde Marlon Brando’nun oynadığı mafya babası Don Corleone’den bahsediyordu:

“Don Corleone, Trump’ın yaptığını yapmaya utanırdı ama Don, Trump değildi!"

Friedman, Putin’le Trump arasında “al ver” ilişkisini düşündüren olayları da hatırlatıyordu:

"Rusya ile toprak paylaşımı peşinde koşan bir mafya babası tarafından mı yönetiliyoruz? Ben Grönland'ı alacağım, sen de Kırım'ı alabilirsin. Ben Panama'yı alacağım, sen de Kuzey Kutbu'ndaki petrolü alabilirsin. Ukrayna'daki nadir toprakları da paylaşırız...”

ZELENSKİ HAKLI

Şimdi Trump ve yandaşlarıyla Avrupa aşırı sağı, Ukrayna’da barışın kolay olduğunu ama bunu Zelenski’nin engellediğini söylüyorlar. Zelenski’nin yerine uysal birinin gelmesiyle barış olacağını söylüyorlar.

Nasıl bir barış? Putin Ukrayna’nın Donetsk ve Lugansk bölgelerini alacak, Trump da Ukrayna’nın madenlerini, öyle mi?

Trump bugüne kadar bir barış planı ortaya koymadı. Söylediklerinden sadece kirli bir al-ver projesi çıkıyor.

Zelenski’yi suçlayanlar, Putin’in 21 Şubat 2022 günlü uzun konuşmasını hatırlamalıdırlar:

“Ukrayna bizim için sadece bir komşu ülke değil, kendi tarihimizin, kültürümüzün, manevi alanımızın ayrılmaz bir parçasıdır. Bunlar, sadece yoldaşlarımız, yakınlarımız, meslektaşlarımız, arkadaşlarımız değil, aynı zamanda akrabalarımız, bizimle kan bağı olan, aile bağları olan insanlar…”

Putin’i harekete geçiren saikleri görüyor musunuz?! Hitler’in “Südet Almanları” gerekçesinden ne farkı var?

Putin “tarihte Ukrayna yok” diyerek yalan da söylüyordu ve üç gün sonra başlatacağı işgal hareketinin “sorumlusunun Ukrayna rejimi” olacağını söylerken de ev sahibini suçlayan hırsız pozundaydı.

Evet, 2008’de NATO, Ukrayna’ya kapıyı aralamış ama ondan sonra hiçbir provokatif adım atmamıştı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Ukrayna NATO'ya üyeliği hak ediyor” dediği unutulmamalıdır. (7 Temmuz 2023)

Putin imparatorluğu korku saldığı için çevre ülkeler AB ve NATO gibi güvenli limanlar arıyor.

TEHLİKELİ MADDE

Trump, Batı dünyasında yer almak ve Putinizm’le değil, liberal demokrasiyle yönetilmek isteyen bir milleti sırtından hançerledi

Megaloman ve mafyöz karakterine uygundur. Kabadayının kime nasıl bıçak çekeceği belli olmaz.

Bizim açımızdan da önemli. İsrail, Suriye’yi devamlı karıştırmaya, Ahmet El-Şara’yı zaafa düşürmeye, SDG’lileri ve Dürzileri provoke etmeye çalışıyor. Trump’ın aklının yarısı İsrail’dir.

Bizde başlayan sürecin amaçlandığı gibi yürüyebilmesi için Suriye’de yaşanacaklar fevkalade önemlidir.

Trump dünya için bir ‘tehlikeli madde’dir.

ABD içinde sert eleştiriler yükselmesi ve Avrupa’nın sağlam durması onu makul bir çizgiye çekebilir. Doğrusu da bu olur.

Zelenski çatışmayı sürdürmek yerine diplomasiyi tercih ediyor, doğru yapıyor.

Zelenski bir kahramandır, Kahraman Ukrayna milletini sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.

YORUMLAR (165)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
165 Yorum
  • Zühal YÜKSEL / 08 Mart 2025 23:14

    Türk televizyonlarında işgal edilen Ukrayna'yı suçlayan konuşmaları dinlerken şaşkınlık içindeydim. yazınız bizde de adaletli aydınların olduğunu gösterdi. Toprakları işgal edilen Ukrayna'nın suçlanıp sanki savaş yanlısıymış gibi gösterilmesine artık tahammül edemiyoruz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Zafer Karatay / 08 Mart 2025 18:17

    Tecavüzcünün değil mağdurun yanında olanların, Zihinlerini Putin'e ve başkalarına kiralamamış olanların varlığını bilmek, böyle gerçekçi değerlendirme yapan aydınlarımızın olmasını bilmek onları okumak sevndirici, umut verici. Taha beye teşekkür ederiz. Kırım'da bu yazıyı okuyon kardeşlerimiz de çok sevinecekler. CNN Türk vs kanallardaki Rusofil yorumlar,oklavalılar işgalci Rusların zulmünden dahaçok acı veriyordu onlara

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet uzun / 05 Mart 2025 00:12

    Trump bizim için yazı tura kumarı gibi..zelensiki kanımca Avrupalıların ve önceki abd nin finosu..her ne kadar Avrupa'daki ekonomik ve diğer bağlarımız muhimse de Avrupalıların diz çöküşünü görmek istiyorum..umarım bize de faydası olur bu durumun

    Yanıtla (1) (4)
  • Vatandaş / 05 Mart 2025 04:22

    Avrupa'nın çöküşü demek, hür dünyanın çöküşü demektir. Türkiye dahil tüm ülkelerin ,iki süper gücün oyuncağı .Onların belirlediği idarelere razı olmak demektir. Bu gidişe tüm ülkeler ve hatta , kendi halkları bile dur diyeceklerdir ,

    Yanıtla (2) (0)
  • Alişan / 04 Mart 2025 23:28

    Durum bu ne olursa olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • Hacosman / 04 Mart 2025 22:32

    Ukraynalılar kahramandır doğru ama Zelenski böyle bir unvanı hak eder mi emin değilim. Kendisi bir devletin lideri olduğu için hak ettiği bazı unvanları yazmak uygun olmaz, en masumu kukla olabilir

    Yanıtla (2) (1)
  • Cut / 04 Mart 2025 06:06

    Zelenski nin kosa kosa gittigi Londra Zelenskiye borc para ve Silah vaad etti..hem tefecilerin hem de silah tuccarlarinin kszanacagi bilinen eski formul.Ne diyor Londra : Ukrayna son vatandasi olene kadar savasmali,ARKASINDAYIZ..Ukrayna ne icin savasmali:Demokrasi insan haklari ve oxgur Ukrayna icin...Ukrayna daki Turuncu devrimin siari da buydu..Free Europe radyosu nun Ukrayna halkina vaad ettigi..Sari sacli mavi gozlu ukraynalilar sari sacli mavi gozluler tarafindan yok ediliyor..Topraklarinin

    Yanıtla (3) (17)
  • Murat / 04 Mart 2025 10:15

    Senin düşündüğün gibi olamaz, Ukrayna Avrupa ya ekonomik olarak ciddi bir yüktür, Londra da kim Ukrayna ya ne kadar faiz ile ne kadar para vermiştir.

    Yanıtla (1) (4)
  • bakii / 04 Mart 2025 22:27

    Dış borç miktarı ülke boyutlarını aşsaydı, bizdeki gibi döviz patlamaları ve devasa enflasyonları olurdu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hacosman / 04 Mart 2025 22:23

    Bu nadir toprak elementi konusu kritik. Bizde de epey rezerv var. Aman dikkat, aman dikkat. Dünya lideriyiz diye hava atarken Ukrayna'nın durumuna düşmeyelim.

    Yanıtla (5) (0)
  • KARAR OKURU / 04 Mart 2025 11:03

    Demokratlar en büyük hatayı Trump’ın karşısına Kamala Harris’i çıkartarak yaptılar. Bu başından kaybedilmiş bir seçimdi

    San Francisco’da kime sorsam Trump’a lanet ediyor.

    İş işten geçti.

    Yanıtla (4) (2)
  • bakii / 04 Mart 2025 22:23

    Harris, Biden'in yardımcısıydı. Ama 4 yıl hiç görev almayıp (yada verilmeyip) silinmiş bir tipti. Biden'in kazanma ihtimali olmayınca, Bula bula kızakta uyuyan Harris'i buldular, Oda 1 ayda görünür olamadı. Yani Trump kazanmadı, Trump'a verildi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 04 Mart 2025 22:19

    Büyük devletlere ilişki, ayıyla yatağa girmek gibidir demiş eski bir devlet adamı. Yeni siyasetçilere duyurulur.

    Yanıtla (4) (0)
  • muzaffer / 04 Mart 2025 22:18

    Bundan sonra ABD nin ipiyle kuyuya inecekler ceplerine nadir element koysunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Necmi / 04 Mart 2025 20:28

    ABD demokratik kültürün yerlestigi bir ülkedir, Trump'in yaptiklari hicbir sekilde kabul edilemez ve bu boyutlarda (“Amerika’yı Putin’in kuklası mı yönetiyor?”) bir gazeteci tarafindan elestirilebilir. Ve Trump, bu ve buna benzer daha nice elestiriye tahammül göstermek zorundadir.
    Eger bunlar baska bir (demokratik olmayan) ülkede gerceklesmis olsa, hemen "hakaret" davalari acilir ve bunlari yazanlar tutuklu yargilanmak üzere, gözaltina alinirlardi, siz anladiniz o ülkenin hangi ülke oldugunu...

    Yanıtla (8) (2)
  • Matrakçı... / 04 Mart 2025 22:16

    Boş muhabbetler abd demokrasi falan,filan. Hersey kontrol dahilinde yapılır orada Sıkıysa siyonizm aleyhine konuş..yapılan karşılıksız abd hibeleri ..Bir avuc zenginiği elinde yaşayan demokratik diktatörlük..daha bu iyi günler...Neler,neler duyacağız trump "dahi" görüşlerinden...kural,,şart,hukuk,anlaşma vb hicbir şeyi tanımayacaktır...Bu günler iyi günler...

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 04 Mart 2025 22:12

    ABD de adam kıtlığı mı var ki bu Trump denen adamı seçtiler! Galiba ABD de tuz kokmaya başlamış.
    ABD/Rusya, sakal-bıyık gibi yani.

    Yanıtla (1) (1)
  • Kurtulus parlak / 04 Mart 2025 14:48

    Analizlere ve cozumlemeye katilmak mumkun degil. Secilmemis ve asiri sagcilarla ittigak eden ve Rusya dusmani Zaleski yi demokrasinin kurtaricisi gibi gostermek anlasilir gibi degil. ABD yonetimi bence en iyisiyini yapiyor. Bir an once baris!

    Yanıtla (3) (5)
  • TEMEL1. / 04 Mart 2025 22:08

    Ukraynada gönüllülerden oluşan ve ülkelerini savunan askeri birliklere faşist denemez. Faşist, başkasının topraklarında gözü olanlara denir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Romeo.. / 04 Mart 2025 15:32

    AB ordusunun kurulacağı kesin. Yapılan açıklamada bu ordunun askerlerinin gönüllü bireylerden oluşacağı bildirildi. Arap kökenlilerin ve siyahilerin hiç şansı yok. Hintliler çok revaçta. Türkiye ile AB arasında yeni bir sorun oluşmazsa, bu durum, 50 bin gencimize AB'de iş imkanı olabilir. Askerliğini yapmış, hatta bazı güvenlik kurslarından belgeli olanlar avantajlı olabilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sever / 04 Mart 2025 18:31

    Avrupa Trump açmazına ilişkin arayışını sürdürecektir. Bu bağlamda Türkiye'nin konumu, değeri çok daha kıymetli hale gelecektir. Avrupa'nın yeni savunma- güvenlik kimliği inşası ihtiyacı başgösterecek, NATO'nun durumu yeniden gözden geçirilecektir. Bilhassa güvenlik zemininde Avrupa'nın Türkiye ihtiyacı daha da artacaktır.

    Yanıtla (1) (3)
  • Sever / 04 Mart 2025 18:36

    Şaşırmayın ve sakın unutmayın; Fransız Kralı Fransuva'nın Osmanlı Sultanı Kanuni'den yardım istemesinden bu yana, yani yaklaşık 500 yıl sonra, bu kez Avrupa topyekûn Türkiye'den yardım istemekte; kurulmasını elzem gördükleri Avrupa ordusunun Türkiye'nin katkısı olmadan mümkün olmayacağını söyleyip durmaktalar.
    Biz iddiamızın arkasındayız.

    Yanıtla (1) (5)
  • Matrakçı... / 04 Mart 2025 19:54

    Avrupada Alman fransızı sevmez, Fransada almanı hepsi ingiltereyi sevmez sonra cümbür,cemaat rusyayi sevmez. Avrupanın işi zor...ancak sıkıştıklsrı zaman ordu kurabilirler...Trump artık kendi derdinde..globalizm,liberalizm elveda. Gemisini kurtaran kaptan...

    Yanıtla (0) (0)
  • Demadi Dema / 04 Mart 2025 19:01

    “Senin özgürlüğünün varlığı yanında benimde senin özgürlüğünün zararından korunma hürriyetim var” mı diyor Zelo bilemem. Arkasında AB ötesinde Rus. Irak yada Suriye gibi yalnız hissetmiyor kendini. AB ye güvenmesi doğrumu? Onu hiç bana sorma:( söylemem.
    Ukrayna’ya da aynı Ortadoğu daki gibi terörist sonra başka filimler ve el koyma çevirirmi? Yemez:( Putin bozar işi:))
    Batı TR yi bile diskalifiye eder yakında hiç merak etmeyin demedi demey

    Yanıtla (0) (3)
  • Sever / 04 Mart 2025 18:51

    Avrupa’nın Türkiye’ye ihtiyacının daha da artacağını öngörebiliriz. Türkiye Avrupa’nın üretim devi. Batı’ya rağmen gelişen Türk Savunma Sanayii’ne Avrupa’nın ihtiyacı var. Türkiye NATO’nun en büyük ikinci ordusuna sahip. “Her şerde bir hayır vardır” sözünün yansıması olarak, yıllarca terörizmle mücadele eden, Suriye ve Irak’ta yürüttüğü operasyonlarda ciddi deneyim kazanan Türk ordusu çok iyi eğitimli olduğu kadar çok da iyi donanımlı. Dinamik ve yorgun olmayan bu orduya Avrupa muhtaç.

    Yanıtla (2) (3)
  • Sever / 04 Mart 2025 13:16

    2004’de Türkiye, IMF ile ekonomik program sürdürüyordu. O kısıtlayıcı şartlarda, Başbakanlığı sırasında Erdoğan, TÜBİTAK'a bütçeden süper ödenek aktarmış, üniversite-sanayi işbirliğinin teşvik edilmesini, bilhassa milli savunma sanayinin özel önemle desteklenmesini istemişti.
    Savunma sanayinde milli yeterliliğin gerekliliği, dış politikayı takviye edici etkisi ve caydırıcılık yönü çok daha iyi anlaşılıyor.
    Kendi göbeğini kendisini kesemeyen ülkelerin önce sesi, sonra itibari değeri kesilir!

    Yanıtla (2) (18)
  • MC / 04 Mart 2025 16:11

    Dediğin doğru savunma sanayi dahil stratejik konularda kendine yetmen önemli. Ama bunu. RTE iktidarının hedefi olduğunu düşünmen yanlış. Öyle olsa idi diğer bir çok konuda Türkiye'nin üretimini sınırlamaz yok etmez idi. Tarım ve hayvancılık gibi. Türkiye'nin savunma sanayi yatırımları da RTE ile başlamadı. Bayraktar ların İHA sı bile 90 larda devlet teşviği almaya başladı. ASELSAN, Havelsan, Roketsan, TUSAŞ bunlar çok önceden aktifti ve başarılı idi. Tübitak ın rolü yok denecek kadar azdır.

    Yanıtla (20) (1)
  • Hakan Akyüz / 04 Mart 2025 16:43

    Yüzde yüz doğru ,savunma sanayine yapılan harcamalar bizi ekonomik olarak yıpratsada gelinen yerin ne kadar elzem olduğunu daha iyi anlıyoruz.
    Siz bakmayın dislike yapanlara ,malum zihniyetin doğal tezarühüdür hep böylediler ve hep böyle kalacaklar.

    Yanıtla (1) (12)
  • Turgay / 04 Mart 2025 17:37

    Savunma sanayine yapılan teşvikler 5 müteahhitden birisinin dişinin kovuğuna bile gitmez.

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okuru / 04 Mart 2025 18:47

    Sayın Hakan Akyüz. yapılanları insanların başına kakmamak lazım. bir öğrencinin derslerine iyi çalışıp, iyi not alması görevidir. çünkü işi budur. bir hükümetin işi de buna benzer. Sovyet Rusya uzaya gitmişti. nükleer silahı vardı. büyük bir askeri güçtü ama halkı mutlu değildi. silah karın doyurmadı yani. orta Anadolu'da '' çarık ayağımı sıktıktan kelli, neyleyim dünyanın bol olduğunu'' derler. yoksulluk çeken insanlar al sana iha, siha denmez.

    Yanıtla (5) (0)
  • Metin Coşkun / 04 Mart 2025 14:06

    Trump deli.
    Avrupa şimdi doğru davranıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sever / 04 Mart 2025 18:34

    Polonya Başbakanı Donald Tusk ABD'nin güvenlik şemsiyesini kaldırması karşısında Avrupalı liderleri cesaretlendirmeye çalışıyor. "500 milyon Avrupalı, kendilerini 140 milyon Rus'tan korumak için 300 milyon Amerikalıdan yardım istiyor. Eğer matematik biliyorsanız, kendinize güvenin" diye liderlere sesleniyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • Ahmet A / 04 Mart 2025 18:28

    BM de yapılan " Gazze katliamı dursun" oylamasında çekimser kalan Zelensky ,Ermenistan kadar olamayan ,Şili,Güney Kıbrıs Rum yönetimi kadar olamayan Zelensky kahraman öylemi ?
    Vallahi bravo size hocam,bu kadar olur yani.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ergün / 04 Mart 2025 12:12

    Bende Ukraynada bir an önce savaşın bitip ukraynalı kardeşlerimizin huzur ve esenliğe kavuşmasını Yüce Allah tan diliyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sever / 04 Mart 2025 18:25

    Zelenski ABD'ye gitmeden önce Türkiye'ye gelmiş ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuğu olmuştu. Beyaz Saray'da yaşanılan skandal sonrası, Zelenski'ye Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın gösterdiği konukseverlik, ABD'de de yaşadığı durumla sıkça ve her kesim tarafından kıyaslandı. Türkiye'nin saygınlığı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderlik kalibresi bir kez daha tarihe not düşüldü.

    Yanıtla (1) (3)
  • karar okunur / 04 Mart 2025 18:07

    Zelenski´nin kahramanlığı tartışılır. Ukrayna milletinin kahramanlığı tartışılmaz. Ukraynalı diplomatlar ve siyasetciler geçmişte çok hatalar yaptı. Ukrayna büyükelçisinin Almanya başbakanına ettiği hakaretler için özür dilemeyi reddetmesi yadırgandı. Amerika´ya çok güvendiklerinden olacak. Avrupa´yı baypas edip, amerikancı ve üstenci bir dille önüne geleni azarladıkları zaman oldu. Tasvip etmiyorum ama aynı şeyleri kendileri yaşıyor. Bumerang gibi geri döndü.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fenni / 04 Mart 2025 18:03

    ‘iki kudretli megaloman’ın Zelenski’ye karşı saldırgan, küstah, kibirli ve tehditkâr davranışları’. Tamamen katılıyorum. Ve bu megalomanlar Zelensynin kıyafetinden saygısızlık çıkarmaya çalışıyorlar

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 04 Mart 2025 17:46

    Ukrayna, Sovyetler Birliği dağıldığına elindeki nükleer silahları Rusya Federasyonuna devrederken,ABD ve Batı (İngiltere,Fransa vb. )Ukrayna ya Rusya nın saldırmayacağı sözünü verip garantör oldular. Fakat sözlerinde durmadılar. Rusya önce Kırımı ilhak etti,sonra da Ukraynanın doğusuna saldırıp işgal etti. İşte Zelenski bunu söyledi.ABD nin garantisini istedi.Ama dinleyen yok. Zelenski haklıdır. Böyle giderse Rusya Baltık ülkelerini de işgal eder. ABD olmaz ise kimse Rusya yı durduramaz.

    Yanıtla (4) (0)
  • fafa / 04 Mart 2025 12:59

    Bundan sonra Trump da gitmez.Allah dünyayı korusun!

    Yanıtla (3) (3)
  • veli / 04 Mart 2025 17:42

    Abd anayasasi 3 kez başkan seçilmeye izin vermiyor. Gelen gideni arartırlar derler ya; yardımcısı Vance koltuğa gözünü dikmişe benziyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • muhal / 04 Mart 2025 16:33

    Zelenski ülkesini mahveden biri, batının mevzisi oldu.

    Yanıtla (1) (12)
  • Ahmet A / 04 Mart 2025 15:59

    Sayın yazar bu tespitlerinizden yola çıkarak Zelenski'nin bir kahraman olduğu sonucuna varmanız ilginç ,yine de sloganının devamında Ukrayna milletine yaptığınız güzelleme hoş olmuş.

    Yanıtla (1) (6)
  • Cemşit / 04 Mart 2025 15:32

    Sonuç olarak kendi ordun olacak. Vatanın ne demek olduğunu bilen halkın, gençlerin olacak. Göğüsler siper olacak siper.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 04 Mart 2025 14:32

    Gene Trump a olduğu gibi küfür etmeden sövmüşsünüz bir de ölçülü güzel dilden bahsediyorsunuz.Benim kameralar önünde çıkan tartışmaya bakarak net olarak söyleyeceğim Zelenskinin diplomasiyi kabul etmediğiydi.Gene kafanıza göre örnekler vererek olayı istediğiniz gibi yorumluyorsunuz hiç BİLİMSEL değil !

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar lı / 04 Mart 2025 12:15

    Kalemine yüreğine sağlık. Üstadım Dünyanın ve Demokratların acziyeti başımıza mafya bozuntusu şeytanı musallat etti Avrupa nın da ne kadar vizyonsuz yada saf olduğunu anladık şovmen diye dalga geçtikleri ADAMın Rus. Ayısını nasıl kepaze ettiğini düşününce Rabbim bu şeytana da bir komedyen musallat etsin demek dışında elimden bir şey gelmiyor üzgünüm Rabbim sonumuzu hayretsin

    Yanıtla (9) (5)
  • Sever / 04 Mart 2025 13:33

    Zelenski nezdinde bütün Avrupa liderlerinin Washington'da gördüğü "bağımlı" muamele, Türkiye içinde Batı bağımlısı siyasi muhterislerin nelere mal olabileceğini yeterince anlatmış olmalı.

    Yanıtla (3) (6)
  • karar okuru / 04 Mart 2025 13:21

    Külâhın sat yine lâkin yokuncul olma nâmerde.
    Cihânda kelle sağ olsun, külâh eksik değil merde.

    Necîb

    Yanıtla (2) (1)
  • Sever / 04 Mart 2025 13:07

    ABD ile Avrupa arasındaki ittifak, artık sadece İsrail'e hizmet ve İslam karşıtlığı noktasında ortak bir zeminde buluşuyor. Ancak artık ikiye ayrılan Batı Bloku'nun Avrupa ayağı hayatta kalmak istiyorsa, bu son iki bağı kendi eliyle koparmak zorunda. Bunu zamanında anlarlarsa, belki de kendileri için çok geç olmayacaktır.

    Yanıtla (4) (3)
  • Mürsel / 04 Mart 2025 13:03

    Sarıöküz dünyaya züccaciye dükkanına dalar gibi dalıyor. Aslında gökkubbe altında yeni bir şey yok. Nemrut Fıravun Cengiz Sıtalin Hitler Nedenyahu aynı soydan gelme; gazapşehvet ve hırsın anormalleri soyundan. Yalnız bu soytarı dünya egemenliğini gerçekleştireceğini umuyor; çünkü YZlar Mars dolmuşları ve en mühimi Hıristiyansiyonist 100 milyon etkin kitle arkasında siperde!

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 04 Mart 2025 06:05

    Olayları sadece Trump üzerinden okumamalı. Trump bir Hitler olmadığı gibi bir ideolojisi de yok. Trump bir Putin de değil. Sadece ahlaksız bir kabadayı. Bununla beraber Trump'ın yaptıkları ABD'deki güç kavgasının yansımasıdır ve ABD'nin güvenli müttefikliğinin sonudur. Artık ABD'nin dışında olduğu yeni Batılı güvenlik ittifakları kurulacağa benziyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Sever / 04 Mart 2025 12:38

    Trump'ın ABD başkanı olmasıyla, Ukrayna-Rusya savaşı bağlamında ABD ve Rusya'nın karşılıklı kutup olmaktan vazgeçip ortak bir yapıya doğru evrilmeleri, bu alanda bir boşluk oluşturacağa benzemekte.
    Biz inanıyoruz ki; bu boşluğu Türkiye dolduracaktır.

    Yanıtla (1) (10)
  • karar okuru / 04 Mart 2025 12:09

    Güç böyle bir şey. bir zamanlar bizde övünürdük ya. sefere çıkan Osmanlı hükümdarının atının üzengisini öpermiş haçlılar. çok sevdiklerinden değil tabi. şerrinden korktukları için. İnsan oğlu/kızı böyle işte. gücü kaybedince adalet, adalet diye vıyaklamaya başlıyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mehmet / 04 Mart 2025 12:06

    Putin Trump’a Arabistan’daki görüşmede “bu işi bitir 100 milyar$’ı cebinde bil “ dedi. Kesin bilgidir bu. Trump bu parayı da Gazza’de kullanacak. Projesini bile hazırlatıyor .

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 04 Mart 2025 11:45

    Aynen katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Yücel Öztürk / 04 Mart 2025 11:22

    Teşekkürler Taha Akyol bu aydınlatıcı yazınız için.

    Yanıtla (2) (0)
  • okumaz / 04 Mart 2025 11:20

    Trump kendine fazla güvenen biri. Gücü kullanmaktan çekinmiyor. ABD gibi benzersiz bir gücün temsilcisi. Bu da onu korkulacak bir karakter yapıyor. Fakat aslında Ukrayna'da savaşın neden çıktığını şimdi anlayabiliyoruz. Değerli nadir metaller yüzünden. Trump bunu saklamadan söylüyor. Biden vs diplomasi ile aynı çıkarları savunuyordu. Aslında yapılan çok farklı değil. Dine vs bakmadan doğal kaynak vs varsa orada savaş çıkarıyorlar. Rusya'yı güçsüz düşürdüler, silah sattılar, nadir metali aldılar.

    Yanıtla (3) (2)
  • tavşan. / 04 Mart 2025 00:29

    Türkiye de Rus yanlısı olan Muhalefette ve iktidarda çok kişi var.
    Bunlara göre Ukrayna NATO ya girmek isteyerek Rusya'yı kışkırtmış.
    Gerçekte savaşın başlangıcı Şubat ve Mart 2014 kırımın işgalidir.
    Türkiye de Menderes hükümeti döneminde Rus korkusundan yalvara yakar NATO ya girmişti.
    Üstelik Rus yanlılığını bilecence açıklıyorlar

    Yanıtla (24) (7)
  • Musto / 04 Mart 2025 02:56

    ABD Fahri konsolosu tavşan Yine sallıyorsun.1946 yılında Washington büyükelçimiz Münir Ertegün'ün cenazesini, Missouri Zırhlısı ile ülkemize getirerek jest yaptılar..Kore'de sıkışmış olan ABD ve müttefiklerinin yardımına, BM,nin çağrısına ilk cevap veren Ülke olduk. Binlerce Vatan evladını Şehit Yaralı ve kayıp olarak verdik...NATO'ya Bedel ödeyerek girdik.

    Yanıtla (18) (3)
  • Gerçekçi / 04 Mart 2025 06:19

    Rusya 1944-45 lerde Türkiye'den Kars-Ardahan'ı ve boğazlarda kendine yer istiyor..

    Yanıtla (10) (1)
  • Serçe / 04 Mart 2025 08:48

    Musto eğitim ve terbiye şart.

    Yanıtla (2) (4)
  • tavşan / 04 Mart 2025 09:17

    Demek ki sadece yalvar yakar girmemişiz. Bine yakın askerimizin de canını vererek girebilmişiz NATO ya.
    Önemli bir şey demek ki NATO ya girmek.
    Menderes döneminde 1952 yılın da da girdiğimize göre Musto neden itiraz ediyor?
    ABD konsolosu lafını ise mustonun seviyesine veriyorum

    Yanıtla (7) (4)
  • Musto / 04 Mart 2025 11:13

    Onlara karşı, Kurtuluş Savaşı vermiş bir Milleti her gün aşağılıyorsunuz.Temcit pilavı gibi aynı nakaratları tekrar edip duruyorsunuz.Churchill. Adana'da ayağımıza geldi Kahire de Abd, başaknı Roosevelt ile yalvardılar. Bizimle savaşa girin ne istiyorsanız verelim dediler. Havuç ve sopa gösterdiler korkmadık. Diğer tarafta Mussolini Hitler Adaları Yunanistan önümüze altın tepside sundular. Kanmadık Emperyalizmin savaşına bulaşmadık. Biz Kore'ye Birleşmiş Milletler'in çağrısı üzerine gittik...

    Yanıtla (10) (4)
  • okur / 04 Mart 2025 10:37

    Biz kendi derdimize yanalım. Dünyanın en kötü yönetilen, yağmalanan, en pahalı, en sefil, en adaletsiz ülkesinde yaşıyoruz. İktidar basını hala herşey güllük gülüstanlık gösteriyor. Bu orman kanunları ne zamana kadar sürecek?

    Yanıtla (21) (1)
  • Takipci / 04 Mart 2025 10:10

    Bu yazi vesilesi ile hatirladiklarim. (1) Gunumuzde Nadir Elementler diye bir bir mucadele alani var, bu nesne her ne ise, cok degerli olmali. Biz ise butun maden sahalarimizi yabancilara veriyoruz, Turkiyemize hemen hicbir faydasi yok. (2) Yuz kusur yil oncesinde Ingilizler Korfez Bolgesinde Petrol sahalarini kesfetmisler, JEOLOGlarini ARKELOG diye bolgeye gondermisler, bolgenin Maden Haritasi'ni cikarmislar, atamiz Osmanlida "bunlar bu taslari ne yapacaklar" diye sasirip kalmis...

    Yanıtla (14) (0)
  • Takipci / 04 Mart 2025 10:28

    Gecmisten soyle bir sey hatirliyorum: "Guney sinirimizi politikacilar degil, ARKEOLOGlar cizdi" Kaynagi net olarak hatirlayamiyorum, belki C.Sengor hoca olabilir...

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan Ocak / 04 Mart 2025 09:57

    Yazınızda yazım yanlışları çok oluyor. Buraya koymadan önce okumakta fayda var.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sadi / 04 Mart 2025 09:50

    Ortada bir Ukrayna devleti ve milleti var dolayısıyla Putin'in yaptığı haksizliktir zulümdür. Aynısını Türkiye demiyeyim akp hukumeti Suriye devletine yapmaya kalktı ABD desteği ve teşvikiyle o da yanlış bu da yanlış

    Yanıtla (4) (2)
  • Brahma / 04 Mart 2025 09:28

    Amerikayı iki domine grup yönetir. Kurt adamlar ve Vampirler. Kurt adamların baskın özelliği hoyratça sağa sola ayar vermektir. Vampirlerin özelliği aynı ayarı diplomasiyle incelikle yapmalarıdır. Trump ve Bush kurt adamdır. Obama ve Biden vampir. Dünyadaki varlıklar bu gurupların iktidarına göre değerlenir yada değer kaybeder. Kurt adamlar madenlere değer katar. Vampirler ise hisse senetleri gibi sipekülatif varlıklara değer katar. ZelenOğlanı kurt parçaladı.

    Yanıtla (3) (1)
  • mustafa yüksel / 04 Mart 2025 09:10

    Bizde Zelenski'yi suçlayan Rusçu sayısı hiç de az değil maalesef. Hasan Ünal, Perinçek gibi Avrasyacı kifayetsizler Putin'e toz kondurmazlar. Rusların Türklere yaptıkları unutulmamalı.

    Slava Ukraine!

    Yanıtla (11) (1)
  • Barut Osman / 04 Mart 2025 08:34

    Beni 'beyaz adamı' tarihten iyi tanırım..Bu nedenle bu manzaraya hiç şaşırmadım ve şaşırmam da...Soru şu:Neden Zelenski ona gereken cevabı veremedi vermedi? Trump Suud Kralına da dünyanın gözü önünde 'biz olmazsak sen bu koltukta 2 hafta oturamazsın...Bu nedenle daha çok alım yapacak ve bize petro-dolar vereceksin...Arabın gıkı çıkabildi mi? Çıkamaz çünkü ABD olmazsa Arabın tahtı da olmaz..

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 04 Mart 2025 02:55

    Kusura bakmayında Trump gibi boş kabadayı anlayışını destekleyen popülist güruhların buradaki karşılığı olan yığınlar ile siyaset yapanları “ilk on yıl”, “yetmez ama evet” diye destekleyenlere ne demeli? Bu gün yaşanan Moğol istilasının modern versiyonudur. Ya da Hristiyan bağnazlığının Roma’yı yıkmasının. Roma yıkıldıktan sonra Avrupa bin yıldan uzun din karanlığında yaşadı.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 04 Mart 2025 08:19

    Bukalemun gibisin çok nickli tavşan.İnsanları muhalefetten soğutmak için çırpınan aktrol olduğun çok belli.Karar yazarlarına da Akp yi desteklemiyorlar diye kin kusuyorsunuz ama bunu mertçe degil sinsice yapıyorsunuz.Chp deki degişim siz altüst etti ,2010 öncesi Chp nin durduğu yanlış yeri hergün gündemde tutarak, muhalifleri halka; guruh, yığın diyor gibi göstererek, Akp nin yanlışlarının konuşulmasını engelleyemezsiniz.Chp akıllandı artık Özgür Özelin dediği gibi devletin değil halkın yanında.

    Yanıtla (4) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 04 Mart 2025 07:45

    GÜNAYDIN MUTLU SABAHLAR amerikan halkının şanssızlığı ne yapacğı belli olmayan bir adamı tekrar seçmeye mecbur edilmesi kimlerin elinde oyuncak olduğu bilinmeyen dengesiz bir adam rusyanın başında yıllardır aynı adam içlerinde en tutarlı ülke ÇİN oldu dünyayı neyle yöne eğitm gören Çin ekonomisinimodernleştirerek dünya ticaretinin lideri oldu Amerika Rusya çekilmesinden faydalanarak dünya lider OLUR EFENDİM

    Yanıtla (0) (0)
  • HTT / 04 Mart 2025 07:29

    Günlerdir Putin severleri görüyorduk, nihayet adaletli bir yazı okuduk medyada.

    Yanıtla (4) (0)
  • Metin / 04 Mart 2025 07:09

    Sonra Putin ne oldu da has adamını Suriye'den alıp sessizce ayrıldı. Ardından Türkiye, PKK ne oldu da gel barışalım havasında, sonra Zelenski'ye gel bakayım sen de sesini kes şunları imzala dendi. Bu 3 olay birbiriyle ilgilidir. Bilenler 3 maymunu oynuyor :)

    Yanıtla (4) (0)
  • Metin / 04 Mart 2025 06:52

    Trump, aynı tarzını bize de PKK konusunda dayatmış olmasın. "Suriye bizim, kürt devletini kuracağız, Türkiye sen de kes sesini PKK ile anlaş, Öcalan sen kes sesini bak Suriye'de bir devlet olacak"... demiş olmasın. Zelenski'ye yapılan perde arkasında Türkiye'ye daha yumuşak yapılmış olmasın. Durduk yerde birden çıkmadı bence bu iş.

    Yanıtla (4) (0)
  • serçe / 04 Mart 2025 01:07

    Neden şimdi çözüm süreci
    Erdoğan Suriye de ve Gazze de kaybetti.
    Gazze ve Suriye ABD ve İsrail'in kontörlüne geçti.
    HŞT de Erdoğan'ı ve Türkiye'yi istemiyor.
    Terör koridoru diye yıllardır söylenen bölgede Kürtler özerklik elde ediyor.
    Türkiye İran'la ve Rusya ile de ilişkileri sorunlu.
    Kürtler İSRAİLİN yanına gitmesin diye bu süreci başlattı.
    Kürtlere ne verilecek o gizleniyor.
    Bu nedenle kapalı kapılar ardında görüşüyorlar.

    Yanıtla (18) (9)
  • Abidin / 04 Mart 2025 06:00

    "Kürtlere ne mi verilecek?" Onların ağzına bir parmak bal çalınacak sonra anayasal değişiklikle Erdoğan'a ömür boyu sultanlık verilecek, Böylece kürtler daha önce izledikleri filmi bir kez daha izleyecek

    Yanıtla (17) (3)
  • Fani / 04 Mart 2025 05:51

    Yapılanlar normal değil mi,etrafiniza bakın başka yerlerde aramayın, bakıp geçmeyin görün ki ders alın. Dualarımız nedir muhanete muhtaç etme, kapımıza alacaklıyı getirme Allah'ım. Bunun için elin kayığına binersen nerde ineceğine sen karar veremezsin.

    Yanıtla (6) (0)
  • SG / 04 Mart 2025 04:04

    Daha ortada hol yok yumurta yokiken ETRAFİMİZDA(Irak, SURİYE,İran) Çok büyük değişiklikler olacak İNŞALLAH bu değişikliklerde TÜRKİYE etkilenmez. Küçük Ortadoğu (KOB Başkanı) Başkanı Dr DEVLET Bahçeli

    Yanıtla (5) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 04 Mart 2025 03:59

    Allah , Zelenskiye ve Ukrayna'ya yardım ve merhamet etsin , gerçekten içler acısı bir durum var .

    Ama benim anlayamadığım bir durum da var ; Zelenski hala ABD . ile bir anlaşmadan bahsediyor , olacak şey değil!

    Bu arada bir de AB.nin tavrı var ; haklı olarak Zelenskiye yapılanlar karşısında ayağa kalkarken bir seneden beri Gazzedeki vahşeti görmezlikten, duymazlıktan gelebilirler!

    Yanıtla (6) (0)
  • Haldun Taşova / 04 Mart 2025 03:57

    Teşekkürler Taha bey,

    Yanıtla (2) (0)
  • SG / 04 Mart 2025 03:50

    TAHA bey Türkiye/Suriye ortak bakanlar kurulu/Ekonomik kurullar toplanıp çok çok güzel kararlar alınıyordu.Hatayda (idim)Lokantalar Restoranlar Suriyeliler ile dolup taşıyordu vize falan yoktu. Karşılıklı geçişler Sadece kimlik kartı ile oluyordu.Ne OLDUDA Esad Esed oldu İsrail komşumuz oldu Apo kahraman oldu.5 milyon Suriyeli sürgün göçmen muhacir Ensar oldu.not Yumurta/İsrail kapıya dayandı ALLAH Sonuzu hayır eylesin gidişat gidişat değil işimiz SIRRI efendiye kaldı ise

    Yanıtla (10) (1)
  • SG / 04 Mart 2025 03:35

    Dr Bahçeli Küçük Ortadoğu (KOB) Başkanı rolünü üstlenmiş önüne geleni tebrik/nasiyat ediyor.TC geleceğine yönelik kararlar alınıyorsa niçin MGK toplanıp alınan kararlardan görüşü alınmıyor.not zamanın Genel Kurmay Başkanı Rahmetli NECİP TORUNTAY ABD Irak işgaline karşı çıkıp istifa etmişti.Tegmen olayın altında da bir bit yeniği var.

    Yanıtla (2) (3)
  • Nurettin yılmaz / 04 Mart 2025 02:51

    " dostum Trump " galiba bizi gene uyaracak, hasırın altına süpürecek gibi duruyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 04 Mart 2025 00:49

    Ülkemizdeki Rus ve Putin severlerin hiç hoşlanmayacağı bir yazı olmuş. Trump ne kadar dünya için tehlike ise Putin’de o ölçüde Türkiye için tehdit. 25 yıldır iktidarda ve Tam bir otokrat. Ukrayna halkı ise vatanı ve özgürlüğü için savaşıyor. Ukrayna boyun eğerse yarın bizim başımıza nelerin gelebileceğini tahmin etmek zor değil. Tarih kitapları yazıyor.

    Yanıtla (36) (2)
  • Murat / 04 Mart 2025 02:42

    Katılıyorum yanı başımızdaki en büyük tehdit Rusya'dır.
    Her zaman İstanbul'da gözleri olmuş, hep fırsat kollamakta olan bir ülkedir.
    NATO ve Avrupa'dan bizi koparıp kendisine bağımlı hale getirmeye çalışıyor.
    Rusya, en büyük emperyalist ve kapitalist ülkedir, yıllarca kendilerine bağlı ülkeleri ve halkları sömürdüler.

    Yanıtla (16) (1)
  • Murat / 04 Mart 2025 02:32

    Taha bey, aynen size katılıyorum
    "Zelenski bir kahramandır, Kahraman Ukrayna milletini sevgiyle, saygıyla selamlıyorum"
    Bence Trump, Amerika'ya en büyük zarar veren başkan olarak tarihe geçecektir.
    Trump, Avrupa içinde de bir tehdit olarak görünmeye başladı, belki, biz Avrupa ya destek olursak tabi Rusya'dan uzak durarak. Avrupa için güvenilir bir müttefik olabiliriz

    Yanıtla (5) (1)
  • Musto / 04 Mart 2025 02:09

    Asyanın ve Avrupa'nın iki büyük gücü karşı karşıya gelir. Osmanlı ve Timur, Osmanlı yenilir.Yıldırım Beyazıt esir edilir. Timurun çadırına götürülür. Timur müstehzi müstehzi Güler. Yıldırım Beyazıt yenilmişliğin verdiği acıyla, timur'a seslenir. Bedbah Halime mi gülüyorsun? Timur Hayır... Dünya senin gibi bir köre, benim gibi bir Topala kaldı da ona gülüyorum.

    Yanıtla (4) (1)
  • Birisi- / 04 Mart 2025 01:39

    Polonya, daha önceleri, Rusya ve batılı güçlerin paylaşım alanıydı. Son olarak, Alman Hitler ve Rus Stalin tarafından paylaşılmıştı. Şimdi, onurlu bir ülkedir. Ukrayna'da eninde sonunda, çok acılar çekmiş dirençli bir toplum olarak kendini ispatlayacaktır. Mazlum milletler adına, 'Ya istiklal ya ölüm" şiarı şimdi onlarla yaşıyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 04 Mart 2025 01:34

    Zelensky'i alkışlıyorum, Ukrayna , Kırım için savaşan Ukraynalıları alkışlıyorum, onur ve zafer Ukrayna'nındır. Türkiye, açık etmeden desteklemelidir.

    Yanıtla (11) (0)
  • İstanbullu bir okur / 04 Mart 2025 01:22

    Tam Üstad'a yakışır bir yazı;yazının öne çıkardıgı en degerli söler ise,Sn.Friedman'ın "Amerikayı Putin'in kuklası'mı yönetiyor"sözü.Ki Tramp için kuklalık,Ukrayna değer,meğer devlet çok önemli degil,hepsi güce ulaşması için araçtır.Diger büyük söz se Sn.Akyol'a ait Trump dünya için bir'Tehlikeli madde'.Hiçbir şüphem yok.Bu tehlike tehlikeli zihin dünyanın neresinde var aynı yer ve dünya için "Tehlikeli Madde"dir,bence.Ve Sn.Zelenskiy;adına 21.yy.tarihine yazdıracak en büyük kahraman kişidir.Syg

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 04 Mart 2025 01:21

    Anlaşılan küresel gerginliklere karşın nispeten savaşsız bir dönemin sonuna geliyoruz. Dünyanın genel düzeni ve dengesini düşünen, dengeli liderler ve halkların yerini sinirli, zorla alırımcı liderler alıyor. Bunların her birinin elinin altında dünyayı bir kaç kez bitirecek silahların düğmeleri var.Birinin kazara veya canım sıkıldı diyerek basması an meselesi. Nero'n Roma'yı yaktı kendi de Roma'da tarih oldu hatıraları kaldı. Bu zamanda bir Nero'n çıkarsa hatıraları hatırlayacak insan kalmayabir

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Erzincan / 04 Mart 2025 01:01

    Avrupa Trump un çıkışlarından korktu, hissesinin belli olmasını istiyor. ABD bunu gözetecek. Avrupa ABD siz güç değil. Avrupa Rusya’nın nasıl sınırlandırılacağını ABD den öğrenmek istiyor. Öğrenecek sorun yaşamazlar. Suriye işi oldu bitti olmaz. Yol haritası BM var. Htş huysuzluk yapmazsa. Yapacak mecali de zaten yok. Şu an en acil sorun olarak görülmüyor. Sudi nin elinin altında beklemede. Trump un sergilediği kapitalist barbarlığın kültürü. Gazze’de çocuk öldürenler bunlar değil mi?

    Yanıtla (3) (4)
  • karar okuru - ... / 04 Mart 2025 00:53

    keşke biz de zamanında suriye yönetimi ile fazla uğraşmasaydık, israil zayıflayan suriyeyi fırsat olarak gördü ve ortadoğudaki hakimiyetini artırabildi, amerikayla birlikte tüm dengeleri bozdu.

    Yanıtla (15) (3)
  • Tigin / 04 Mart 2025 00:13

    Gazze'de yaptıkları ile ABD nin ne oldugu hala anlasilmadi mi ..bu olay başka yüzünü ortaya cikardi .ulkemizde jenosidi İsrail'i ABD yi haklı çıkaran savunan akıl ve şeref yoksunu mandaci köle ruhlu satılık mankurtlar bu olayda da ABD yi haklı cikariyor.ahlaksizlar utanmiyor da bunlari savunurken ..

    Yanıtla (1) (14)
  • mert / 04 Mart 2025 00:37

    ulkemizde jenosidi İsrail'i ABD yi haklı çıkaran savunan akıl ve şeref yoksunu mandaci köle ruhlu satılık mankurtlar bu olayda da ABD yi haklı cikariyor.ahlaksizlar utanmiyor da bunlari savunurken .
    Kusura bakma net.
    Yandaşsın anladık ama
    Bu konuların da cahilisin.
    Her gün aynı yazı sıkıcı sevimsiz oldu.

    Yanıtla (17) (1)
  • Efedamat / 04 Mart 2025 00:35

    ABD Trump sayesinde ona olan nefret katsayısını yükseltiyor.
    Zelensky Trump ve yardımcısı Wance çok güzel bir ders verdi.
    Siyaset icabı açık oturumda saygısını belirtti.
    Trump şimdi oval ofisin duvarlarını tekmeliyordur.
    Anket yapılsa halkın destek oranı düşmüştür

    Yanıtla (12) (2)
  • OkuR / 04 Mart 2025 00:34

    Özgür özel basın açıklaması.
    "'One minute' sözünün bugün Trump'a söylenmesi gerekir. ‘Filistinlileri oradan süreceğim. Oraya otel yapacağım. İsrail ile birlikte orayı dünya turizmine açacağım’ diyen Trump’a ‘one munite’ diyeceksin. Hadi bakalım."...

    Yanıtla (16) (4)
  • Ahmed 61 / 04 Mart 2025 00:34

    Zelenski'ye bütün Avrupa ülkeleri tam destek veriyor.Zavallı Filistin halkına açıktan destek veren bir tane üke varsa oda güney Afrika ,oda hrıstiyan bir ülke!Zalim bu dünya....

    Yanıtla (8) (2)
  • tavşan. / 04 Mart 2025 00:34

    ABD başkanı Gazze'yi boşaltıp sayfiye yeri yapacağını ilan etti.
    Gazze de neler oluyor artık kimse umursamıyor.
    Kola kahve dökücüler Gazze'yi unuttular.
    Erdoğan da oralı değil. ABD başkanı azarlar diye korkuyorlar.
    Gazze de oyları çektiler bitti.
    Şimdi Gazze demek tehlikeli.

    Yanıtla (9) (4)
  • OkuRR / 04 Mart 2025 00:31

    Rusya Ukrayna toprağının üstünü Abd ise altını istiyor Abd dünyayı Büyük İsrail hedefine zorlamak için Amerikan halkının desteğini bu politikayla alıyorlar...

    Yanıtla (5) (0)
  • Volta / 04 Mart 2025 00:23

    Emperyalistlerin oyunu ,yardim edip en zor aninda verdiginin karsiligini geri istemesi.
    Trump genlerinden geleni, dişa vuruyor. Zelenski zavalli çocuk gibi darp ediliyor. Bu dünya güçlülerin, digerleri sadece köle muamelesi görürler.
    Dik durmaliyiz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 04 Mart 2025 00:16

    Hocam Trump ve Putin'in yapısı belli. Ama Ukrayna'nın da gelişmeleri doğru analiz edemediği, Putin'in saldırgan ve işgalci bir tutum benimseyeceğini ve nihayetinde kendi gücünü doğru tartamadığı, sonuçta halkın ve ülkenin de önemli mağduriyet yaşadığı açık. Bir şekilde çözülecek ama, doğru diplomasi çok önemli.

    Yanıtla (1) (4)